|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2821 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt lekcji otwartej „ Konstrukcje wielokątów” przeprowadzonej w klasie pierwszej gimnazjum.
Cele lekcji:
Uczeń zna: - pojęcie symetralnej odcinka, prostych równoległych i prostopadłych - własności przekątnych rombu - pojęcie wysokości trójkąta
Uczeń rozumie: - zasady wykonywania konstrukcji - warunki wykonalności konstrukcji - własności symetralnej odcinka
Uczeń potrafi: - rysować odcinki i kąty przystające do danych - wykonać konstrukcję prostych równoległych i prostopadłych - opisywać (omawiać) wykonywane konstrukcje - skonstruować symetralną odcinka - skonstruować trójkąt przystający do danego
Przebieg lekcji
1. Podczas pogadanki uczniowie przypominają poznane do tej pory konstrukcje (prostych równoległych i prostopadłych, symetralnej odcinka, dwusiecznej kąta, odcinka kąta przystającego do danych, trójkąta przystającego do danego, gdy dane są trzy boki, dwa boki i kąt, dwa kąty i bok) oraz zasady wykonywania konstrukcji.
2. Praca w grupach przy komputerach nad otrzymanymi zadaniami. Uczniowie będą korzystali z plików programu CabriWeb, zawierających potrzebne do rozwiązania zadań konstrukcje. Stosując polecenie animacji krok po kroku uczniowie będą śledzili przebieg konstrukcji i ustalali jej opis, a posługując się suwakiem i zmieniając wymiary danych figur ustalali warunki wykonalności konstrukcji. Następnie każda grupa przedstawia wyniki swojej pracy i wykonuje na tablicy (a pozostali w zeszycie) odpowiednią konstrukcję.
Zadanie 1 Dane są odcinek a i kąt 1. Skonstruuj romb, którego bok jest równy a i jeden z kątów jest równy kątowi 1.( wykorzystaj plik pk 121.fig)
Zadanie 2 Zbuduj trójkąt mając bok a, wysokość na niego opuszczoną h i kąt przy boku a równy . ( otwórz plik pk 117.fig)
Zadanie 3 Dane są dwa odcinki a i b. Skonstruuj romb, którego przekątne są równe odcinkom a i b. (otwórz plik pk 119.fig)
zadanie 4 Skonstruuj prostokąt o bokach a i b, wykorzystując dwa trójkąty przystające. (otwórz plik pk 118.fig)
3. Podczas pogadanki uczniowie zgłaszają propozycje jak zmienić konstrukcję rombu z zadania 1, aby otrzymać równoległobok oraz konstrukcję rombu z zadania 3, aby otrzymać kwadrat. Po ustaleniu sposobu konstrukcji uczniowie wykonują je w zeszycie.
4. Praca domowa Uczniowie utrwalając zdobyte umiejętności wykonują zadania 1 – 5 ze strony 246 z podręcznika. (Matematyka wokół nas dla klasy 1)
Lucyna Gembal |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|